Edukacja muzyczna
Harmonogram
Grupa 1 (5-8 lat)
Wtorek 17:00 - 17:45
Grupa 2 (9-12 lat)
Wtorek 18:15 - 19:00
Zapisy
Instruktor
Joanna Ślesicka
Pasjonatka zespołowości, ludzkiego głosu i psychologii. Wykształcona dyrygentka i nauczycielka śpiewu.
Ostatni sezon 2023/24 spędziła we Włoszech współpracując z uznanym dyrygentem i dyrektorem szkoły chóralnej w Turynie, mentorem Carlem Pavese. Absolwentka gdańskiej Akademii Muzycznej kierunku: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej ze specjalnością: Dyrygentura chóralna w klasie prof. dr hab. Tomczaka, wcześniej prof. dr hab. Grucza-Rogalskiej, a także Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.
Jako wokalistka brała udział w festiwalach w Sopocie, czy koncertach organizowanych przez IPN towarzysząc w chórkach polskim gwiazdom jak Oskar Cyms, Kasia Cerekwicka, Dawid Kwiatkowski, czy Łukasz Zagrobelny, festiwalu Beethovenowskim z chórem NFM. Współpracowała z chórem Razzle Dazzle, Music Everywhere, elbląskim zespołem Diamenty. Uczestniczka wielu masterclass wokalnych, dyrygenckich i szkoleń dot. pedagogiki muzyki.
Aktualnie prowadzi chór Mundus Cantat w Sopocie oraz Chór Radości! w Gdańsku. Ponadto, uczy śpiewu prowadząc indywidualne lekcje oraz liczne warsztaty wokalne.
W pedagogice muzyki pracuje głównie w oparciu o metody: Carla Orffa, Edwina Gordona, Zoltana Kodalya, akcentów, czy oddechowej dr Buteyko. Holistycznie podchodzi do pedagogiki muzyki i wokalu tworząc bezpieczne środowisko do rozwoju zwolnione z konkursowych oczekiwań, a nastawione na doświadczanie i (współ)tworzenie muzyki tu i teraz.
Informacje
Zajęcia mają na celu rozwój ogólnomuzyczny i wokalny dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym w bezpiecznym środowisku, gdzie ważne jest “tu i teraz”. Każde zajęcia są wyjątkowym doświadczeniem muzyki i możliwością do grania na instrumentach, śpiewania i improwizowania w atmosferze zabawy. Zajęcia zorientowane są na budowaniu poczucia rytmu, kształcenia słuchu, rozwoju wokalnym i ogólnomuzycznym.W pracy z dziećmi prowadząca wykorzystuje nieczęsto spotykane w publicznych szkołach metody edukacyjne takie jak:
- metoda Edwina Gordona, w której dzieci uczą się muzyki jako osobnego języka zaczynając od otoczenia się nim, reagowania, rozumienia oraz tworzenia i na końcu (w wieku nastoletnim) teoretycznego ustrukturyzowania;
- metoda Zoltana Kodalya pozwala dzieciom za pomocą gestykulacji dłonią, nauczyć się śpiewać w dwu-, trzygłosie, czytać nuty głosem, rozumieć struktury interwałów i akordów wyłącznie za pomocą wzroku i słuchu (bez pisania, uczenia się teorii);
- metoda Carla Orffa zakłada syntezę sztuki teatralnej z wokalną, jako idealne połączenie do rozumienia śpiewanej opowieści, rozwijania swojej kreatywności i wyobraźni.
Ponadto, zajęcia oprócz rozwoju muzycznego pogłębiają umiejętności m.in. pracy w grupie, uważności, komunikacji, myślenia abstrakcyjnego, czy pewności siebie.